Posted on 22nd November 200912 Responses
Hvad har viral reality marketing og jokes til fælles? Part I

Hvis man skal skabe opmærksomhed om et brand, en film, eller et politisk budskab, står man overfor en udfordring:

At påberåbe sig opmærksomhed er ikke synderligt svært, men at vende den vundne opmærksomhed til noget der er til fordel for ens brand; dét er det store udfordring!

For at opnå både opmærksomhed og vende det til en fordel for brandet har nogle valgt en strategi der opdeler reklamekampagnen i to faser. Én hvor man går efter opmærksomhed og omtale, og én hvor man efterfølgende vedhæfter sit brand til den allerede vundne opmærksomhed.

Ofte er første fase forbundet med at fortælle en historie som ikke er sand eller som har en provokerende budskab. Den slags får folk op af stolene, diskussionen ruller og hvis man er heldig er der endda politikere, radioværter eller nyhedsstationer der finder diskussionen værd at nævne. Snebolden ruller, nu mangler vi blot at koble brandet succesfuldt til diskussionen…

(Indlægget er en del af en trilogi, bestående af part I, part II og part III)

Comments
Leave a Response